Frågor och svar

Johanna  ([email protected]) om Tävling Vingåkers Ryttarförening:
Jag har en fråga, ta det inte som kritik utan jag undrar bara - vad är poängen med att ta ut en häst som du själv känner inte är hundra på tävling? Visst om det bara är dumheter så är det klart att det bara är att öva öva öva och köra på, men borde man inte kolla först..? Jag skulle få så dåligt samvete om det sen visade sig att han har ont eller liknande.
Som sagt, Ingen personlig kritik - jag tycker verklige du gör ett grymt jobb med honom!!
Lina  ([email protected]) om Tävlingsdags:
Varför hade du hack i första, har nog missat något. Skönt han kändes fin ändå, och SKÖNT att slippa tidsfelen!
Hanna om Välkommen till familjen:
Supersnyggt! Du har det bra som har en skimmel! Lätt att matcha till! Du har inte lust att komma med tips på färger som passar till en brun(åt det röda hållet.) häst? Har noll fantasi & vågar inte "chansa". Så hans schabrak är marinblå & gråa, typ. :P
Anonym  ([email protected]) om 6 maj 2012:
Hon kanske behöver kollas igenom av en vet.?
Anonym om 3 maj 2012:
Ska du inte lägga ut videon från tävlingen ?? :-(
matilda om Fotografering Tävling:
vad är det för sadel du har på gustav? :)
Cecilia  ([email protected]) om Hon som inte..:
Grattis till att du har köpt lägenhet :) En liten fråga bara: varför flyttar du inte ihop med din pojkvän? Ni verkar ha varit tillsammans länge och det blir ju ekonomiskt bättre att bo ihop samt att ni hinner träffas mer.
T
Tänkte svara på lite frågor som dykt upp under dessa veckor när min bloggning varit katastrof. 
Planen är att köra en liten frågestund över helgen så har ni chansen att få veta precis det ni vill :-)
Men först då, dessa lite äldre frågor som jag hittat och tänkte svara på!



Johanna om Tävling Vingåkers Ryttarförening:
Jag har en fråga, ta det inte som kritik utan jag undrar bara - vad är poängen med att ta ut en häst som du själv känner inte är hundra på tävling? Visst om det bara är dumheter så är det klart att det bara är att öva öva öva och köra på, men borde man inte kolla först..? Jag skulle få så dåligt samvete om det sen visade sig att han har ont eller liknande. Som sagt, Ingen personlig kritik - jag tycker verklige du gör ett grymt jobb med honom!!

- Han har känts 100 hemma senaste veckan, har inte känt av några konstigheter alls mer än att han tappat lite styrka och kondition, därför tog jag ut honom på tävling. Det var ju senast på Skogslotten som han inte kändes okej och då tog jag ju ut min equiterapuet och hon hittade inga fel utan tyckte jag skulle köra på. Dock ska han ju få munnen kollad nu och jag kommer även göra den årliga veterinär kollen inom snar framtid. Ber alltid veterinär kolla egenom mina hästar minst en gång per år och ja, det är väl dags nu. Hittar vet. någonting då kommer han att röntgas, inte annars då jag inte tänker leta fel på honom. Hoppas det svaret var okej och tack! :-)


Lina om Tävlingsdags:
Varför hade du hack i första, har nog missat något. Skönt han kändes fin ändå, och SKÖNT att slippa tidsfelen!

- hihi hoppas du fick ditt svar i tävlingsinlägget! Helt enkelt för att se om det är munnen som spökat på senaste tiden och för att jag gillar att prova lite olika bett och kombinationer hihi Ja äntligen en tävling utan tidsfel!


Hanna om Välkommen till familjen:
Supersnyggt! Du har det bra som har en skimmel! Lätt att matcha till! Du har inte lust att komma med tips på färger som passar till en brun (åt det röda hållet) häst? Har noll fantasi & vågar inte "chansa". Så hans schabrak är marinblå & gråa, typ.

- Tycker bruna hästar passar i det mesta! Jag har provar många olika färger på Gnista och tycker hon varit superfin i alla, tex lila, grå, marin, turkos, beige, brun, svart, vitt, orange och grönt. Prova, bara din fantasti som sätter gränser ;-)

Anonym om 6 maj 2012:
Hon kanske behöver kollas igenom av en vet.?

- Nae, tror inte Gnista behöver kollas av veterinär. Hon gick ju egenom en besiktning helt utan anmärkning i februari :-) Det blir ju lite förändringar i allt när hästarna får nya ryttare. Jag kräver tex dubbelt så mycket som tidigare ryttare gjort och har satt en hel del press på henne, det är inte konstigt att hon protesterar ibland tycker jag.

Anonym om 3 maj 2012:
Ska du inte lägga ut videon från tävlingen ?? :-(

- Nej. Skogslottens rundorna är absolut ingenting jag är stolt över eller är öht nöjd med så de filmerna håller jag för mig själv. Orkar inte med påhopp och kritik på bloggen, som jag vet att jag skulle få om jag la ut filmerna. Så nej, var du inte på Skogslotten och såg misslyckandet då är det inget att se ;-p


Matilda om Fotografering Tävling:
vad är det för sadel du har på Gustav? :)

- En Antarés!


Cecilia om Hon som inte..:
Grattis till att du har köpt lägenhet :) En liten fråga bara: varför flyttar du inte ihop med din pojkvän? Ni verkar ha varit tillsammans länge och det blir ju ekonomiskt bättre att bo ihop samt att ni hinner träffas mer.

- Tack! Det var mitt val faktiskt. Pojkvännen hade nog gärna velat bo ihop, men jag känner att jag måste prova på det här med att bo själv först. Jag vill se att jag klarar det och jag tror jag behöver bli lite stark själv först. Dessutom har Marcus sökt skolor till hösten och jag vill inte flytta ihop om det är så att han sen kommer in på en skola, utan då är det bättre att jag bor själv först. Jag är supertaggad! Och Marcus tycker själv att det är bra att jag provar själv först - de gjorde ju han :)


Thailand ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback