11 februari 2011

Två år .

Den 11 februari är den värsta dagen i min kalender. Den 11 februari är ett datum jag avskyr, ett datum jag vill glömma och ta bort, ett datum där någon ängel valde att ta min fina ängel ifrån mig.

Idag är det två år sedan jag fann min andre hälft livlös..
Ångesten över att inte kunna göra någonting, att känna "det är mitt fel", att inte fått säga "jag älskar dig" en sista gång, den ångesten finns här fortfarande efter två års tid och det känns som den aldrig kommer försvinna..
Folk säger att tiden läker sår, det är ingenting jag tror på, då jag aldrig kommer få mina sår läkta efter vad som hände. Vissa saker kan inte lagas, varken med ny kärlek, ny tro, karlssons klister eller silvertejp.

Det finns inte mycket jag önskar, men det jag önskar är stort. En fortsatt önskan om att detta är en mardröm och att jag får dig tillbaka - vid liv. En dag ska det vara du och jag igen, hur, när och vart - det är något jag inte vet.

Jag älskar dig min vackra prinsessa, men saknaden är desto större.
Varför du?




Idag var jag vid hennes grav för första gången, första gången på två år. Har aldrig haft någon ork att gå dit, har inte varit tillräckligt stark. Egentligen var jag inte det idag heller, men det fanns någonting som gjorde att jag ändå tog mig dit.. Hon har fått en underbar plats att vila på, bättre kunde jag inte tänka mig. Där vet jag att hon vilar i frid. Ett ljus är tänt och två rosor lagda vid din bild, vid graven. Ett ljus är tänt och två rosor är lagda vid din tavla på rummet - två, för två år. Det går inte en dag utan att du finns i mina tankar, jag hoppas du vet det.



Fina, älskade häst - you're the brightest star of them all

11 juni 2004
11 februari 2009

Vad hände?
Läs här & här, finns ingen ork till återberättelse.


Kommentarer
Postat av: jacqueline

Vila i frid finaste<3

2011-02-11 @ 21:40:28
URL: http://amateurriders.blogg.se/
Postat av: Jennie

tack<3 tyckte den blev lite vårig :)

2011-02-11 @ 22:30:27
URL: http://jdressyrfjant.blogg.se/
Postat av: Anette Nord

Gud, tiden går så fort :(

Styrkekramar till dig Tess.



Sov sött fina Peisan.

2011-02-12 @ 00:09:34
URL: http://anette-nord.blogspot.com
Postat av: Tove

Det är så obeskrivligt hemskt och orättvist...

Som jag sagt förut, du är så sjukt stark. Jag hade aldrig överlevt att gå igenom samma sak.

Jag kan inte ens tänka på hur tragiskt eran saga ihop slutade utan att gråta, så jag vågar inte ens föreställa mig hur du känner.

Jag önskar jag kunde trolla henne tillbaka till dig!



stor kram<3

2011-02-12 @ 00:12:37
Postat av: malin

usch trots att tiden gått så är det fortfarande precis lika fruktansvärt och orättvist....styrkekramar till dig!

2011-02-12 @ 11:16:21
URL: http://mallizzp.blogg.se/
Postat av: LINA

vad sorgligt. vad hände? :/

2011-02-12 @ 20:39:26
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vet hur det känns :((( våra fina hästar.. rip

2011-02-13 @ 15:52:32
URL: http://sofiaiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

NAMN:
Kom ihåg mig?

MAIL:


URL:


Kommentera här:

Trackback